Ånger av köp
Om du har beställt fel vara så kan du, inom 14 dagar från att du har mottagit ordern, returnera varan till oss i enlighet med ångerrätten. Om produkten du returnerar är använd eller har hanterats oförsiktigt har vi rätt att göra ett avdrag för varans värdeminskning. När returen är godkänd så får du pengarna tillbaka.
Returkostnaden per däck/fälg/komplett hjul är 250 kr/kolli. Minimidebitering är 600 kr.
För retur på kompletta hjul så tas en kostnad ut för avmontering på 250 kr /hjul. Denna kostnad inkluderas inte i minimidebiteringen för returfraktskostnaden.
Hur skapar jag en retur?
Du kan enkelt anmäla din ånger genom att registrera ett ärende via Mina Sidor. Tryck på "Se din order", därefter bläddra ned till "Returnera".
I samband med detta skickas ett mail till vår kundservice där vi får information om att du önskar att returnera varorna. Du kan även använda vår standardiserade ångerblankett . Om du inte vill använda ovan alternativ går det också bra att använda standardblanketten för utövande av ångerrätt från Konsumentverket.
Hur hanteras min retur?
När vi har tagit emot din returanmälan så skickar vi returfraktsedlar till dig. Observera att du har 14 dagar på dig att skicka produkterna i retur till oss efter att du har mottagit dessa. Därefter löper ångerrätten ut, och returen makuleras.
Ihop med returfraktsedlarna skickar vi också instruktioner för din retur. Du bokar en hämtning med numret på instruktionerna, och därefter returneras däcken till oss.
När vi har mottagit din retur så granskas dina returnerade produkter. När varan har granskats och returen har blivit godkänd så får du pengarna tillbaka. Kostnaden för din retur dras av vid återbetalning.