Ersättningsanspråk
Uppdaterad
Om du anser att du, på grund av din reklamation, drabbats av merkostnader som du önskar ersättning för så är det viktigt att du skickar in samtliga underlag samtidigt som du upprättar din reklamation.
Vi kan bedöma underlag som uppfyller följande krav:
- Giltigt kvitto från ett företag som tagit betalt för en tjänst (t. ex. balansering eller reparationskostnader)
- Har du fått däcken eller fälgarna du köpte hos oss monterade på en verkstad så ska även det kvittot skickas med, även om anspråket rör ett senare besök på verkstaden
- Kvittot måste innehålla:
- Datum och klockslag
- Artikelns eller tjänstens namn
- Antal varor eller tjänster som sålts
- Pris
- Moms
- Företagets namn, samt organisationsnummer
- Adress till företaget
Enligt bokföringslagen ska kvitton sparas i minst sju år.
Tänk på att vi inte tar ställning till ditt ersättningsanspråk förrän den faktiska reklamationen är färdighanterad och godkänd.